VEEL GESTELDE VRAGEN & CONTACT

Antwoord in 6 stappen! Kijk eerst of jouw vraag al bij de veelgestelde vragen staat, of neem anders contact met ons op. Wij helpen je graag verder!

Na het registreren krijg je een e-mail. Daarin moet je op de link klikken om de registratie af te ronden, je account te activeren en een wachtwoord in te stellen. Hier kunnen wat dingen misgaan:   

  1. Mail niet ontvangen? Dat kan, controleer ook je SPAM-map in de mail  
  1. De link in de mail werkt niet? Dat kan, de link is maar 24 uur geldig  
  1. De combinatie mailadres en wachtwoord is verkeerd? Dat kan, een typefout is snel gemaakt. Bijvoorbeeld bij het invoeren van het wachtwoord of bij het inloggen.  

 In alle gevallen:  

  • Ga naar de 'Inloggen'-pagina  
  • Klik op 'Wachtwoord vergeten?'  
  • Vul je e-mailadres in, doe de anti-spam controle en klik op 'versturen'  
  • Controleer opnieuw je mail, klik op de link en maak een nieuw wachtwoord aan  

Komt er nog geen mail binnen? Check of het gebruikte e-mailadres wel klopt. Registreer eventueel opnieuw. Of misschien staat je SPAM-filter te streng ingesteld? Vraag het je e-mailprovider.  

Ja, dat klopt. Bestanden zoals CV's, certificaten en informatie over werkverleden en -ervaring kunnen niet op ons platform worden geupload. De regionale GGD-instelling en de uitvoerende partij waarmee de GGD samenwerkt bepalen en organiseren zelf de verdere processtappen en de momenten waarop bepaalde bestanden moeten worden aangeleverd en op welke manier. 

We doen ons best om zo snel mogelijk de vraag uit de regio’s te matchen met het hulpaanbod. Maar dat kost tijd. Er zijn veel zaken waar we rekening mee moeten houden. Bijvoorbeeld wet-en regelgeving. Wij blijven als GGD’en immers altijd aansprakelijk voor iedereen die voor ons werkt. Bovendien is het onze verantwoordelijkheid dat iedereen zorgvuldig en professioneel wordt gevaccineerd.  

Zoals we hierboven al schreven, we moeten veel doen en controleren voor we hulp kunnen aannemen. We matchen nu vraag en aanbod – van prikkers tot administratieve krachten en mensen voor ons call-center. We kijken naar scholing. En er zijn wettelijk verplichte controles die we moeten doen naar de bevoegdheid en bekwaamheid van de mensen die hun hulp hebben aangeboden. Al met al kijken we dus heel zorgvuldig wat we kunnen, mogen en willen.  

Je kunt het beste: 

Ja, helaas wel! Iedereen die op een vaccinatielocatie gaat werken, moet de juiste kwalificaties voor de functie hebben. En dit moet getoetst worden. Daarnaast moet je worden ingewerkt en ingeroosterd. Dat vraagt enige administratie en tijd.  

Oorspronkelijk hebben we deze website opgericht om voormalige GGD'ers betrokken te houden bij onze organisatie. Bijvoorbeeld mensen die tijdens de vaccinatiecampagne voor de regionale GGD’en hebben gewerkt of die in de Corona Programma Organisatie (CPO) werkten. Op die manier wilden we snel kunnen opschalen bij een volgende crisis. Recent besloten we om het platform uit te breiden, zodat ook nieuwe belangstellenden zich kunnen aanmelden. Daarmee is het nu een middel om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen.  

Om de coronapandemie te bestrijden, moet de vaccinatiegraad in Nederland omhoog. Daarnaast blijkt nu ook een boostervaccinatie noodzakelijk. Een hele opgave waar we in relatief korte tijd voor staan. We willen voorkomen dat deze boostercampagne vertraagt of stagneert vanwege gebrek aan menskracht. De mensen die tijdens de eerste fase van de pandemie voor ons werkten zijn vaak weer teruggegaan naar hun eerdere of andere banen. 

  

Op 3 december gaf demissionair minister Hugo de Jonge goedkeuring voor de reservistenwebsite. Nog dezelfde dag ging het platform live en liep de teller al op naar 5100 aanmeldingen. Het huidige aantal aanmeldingen staat op meer dan 10.000.  

Dit is heel divers. Denk aan gepensioneerden, studenten, medisch personeel en andere betrokken burgers. Maar al veel particulieren en organisaties hebben hun hulp aangeboden. GGD GHOR Nederland is blij met al die aanmeldingen. We doen er alles om zo snel mogelijk de vraag uit de GGD-regio’s te matchen met de aangeboden hulp.  

Deze week kunnen we de eerste matches maken in de verschillende regio’s. 

Dit verschilt per regio, maar de meeste regio’s vragen om minimaal 16 uur per week. Dit heeft bijvoorbeeld te maken met het bieden van opleidingsplaatsen, inwerken, het vullen van roosters, et cetera. Natuurlijk mag je je wel aanmelden op het platform als je minder uur per week beschikbaar bent.  

Ja, er zijn zeker voorwaarden. 

  1. Je moet op wekelijkse basis beschikbaar zijn 
  1. Je moet een VOG-verklaring kunnen overleggen 
  1. Je moet bereid zijn om bijgeschoold te worden 
  1. Als arts moet je diploma’s en een BIG-registratie overleggen 

Een VOG is altijd verplicht als je bij één van de GGD’en wilt werken. Het maakt niet uit of het om betaald of onbetaald werk gaat.  

Dat klopt ja. Werken bij een regionale GGD is anders dan bijvoorbeeld in een huisartsenpraktijk of een ziekenhuis. We hebben daarom een inwerkperiode die per regio kan verschillen. Daarin komt de dagelijkse praktijk en vakkennis aan bod. Denk aan:  

  • De vaccins en de bijwerkingen 
  • De locatie waar je komt te werken 
  • Optreden bij calamiteiten 
  • Werken met hulphonden 
  • Nieuwe medewerkers inwerken 
  • Supervisie houden op prikkers 
  • Et cetera 

Dat verschilt per functie en per regio. Als je op een functie reageert, krijg je hier meer informatie over. Goed om te weten: zorgvuldigheid is voor ons belangrijk. Nog belangrijker dan snelheid. Zeker voor artsen en prikkers gaat het nu meer om continuïteit van het werk dan om directe nood. Bovendien moeten we allerlei wettelijke regels volgen. In de vragen hierboven kun je meer lezen over de eisen en voorwaarden. 

Ja, dat kan. Op het platform staan ook vacatures voor medewerker callcenter. Voor sommige vacatures werken we samen met uitzendbureaus. Via het reservisten-platform word je dan doorgeleid naar de website van zo’n uitzendbureau.

Aanmelden op dit platform kan altijd, maar we zoeken nog uit of werken bij een GGD in deze situatie zomaar kan. We geven hier zo snel mogelijk meer informatie over.  

Beide. Per GGD-regio kan dit verschillen. Sommige regio's kiezen er heel bewust voor om alleen te werken met betaalde functies. Andere regio's maken een combinatie tussen betaalde en onbetaalde functies. Er mag namelijk nooit sprake zijn van zogeheten ‘verdringing’ van betaalde arbeid. Dit is in wet- en regelgeving vastgelegd. 

Op dit platform matchen we betaald werk en vrijwilligerswerk. We kunnen op verschillende fronten hulp gebruiken. Bijvoorbeeld prikkers, artsen, hosts op de locaties, administratieve functies, et cetera.  

We doen ook steeds meer met lokale voorlichting. Dus mogelijk komen er ook vacatures voor mensen die in wijken uitleg kunnen geven over de (booster)vaccinaties.  

Ja hoor. Je moet even opnieuw inloggen en dan kun je jezelf als gebruiker verwijderen.

Nee, helaas niet. In de vacatures lees je precies wat de hulpvraag van een locatie is. Op welk moment, op welke plek en voor hoeveel uur. Daar kan dit platform niets aan veranderen. 

Via deze website kun je hulpvragen en vacatures in de gaten houden. GGD GHOR Nederland is op dit moment druk aan het inventariseren waar welke mensen nodig zijn.

Hoewel we alle aangeboden hulp enorm waarderen, is niet iedereen inzetbaar. De GGD’en moeten zich houden aan de wettelijke regels en voorschriften bij het inzetten van personeel. 

Je staat nu in ons systeem. Via het platform houden we je de komende tijd op de hoogte van actualiteiten, ontwikkelingen en beschikbare vacatures en hulpvragen. Als je reageert op een bepaalde functie, krijg je reactie van ons. 

Dan kun je mailen naar welkom@ggdreservisten.nl. We hebben geen telefoonnummer en we vragen je met klem om ons niet te bellen. Ook niet via telefoonnummers van Nationale Zorgreserve of GGD GHOR Nederland. We doen ons best om je e-mail zo snel mogelijk te beantwoorden!

Je kunt alleen reageren op de aangeboden vacatures, functies of hulpvragen. We verzamelen ze allemaal op dit platform. Dus registreer jezelf en kijk af en toe of er (in de gewenste regio die jij wenst) een vacature of hulpvraag beschikbaar is. Helaas kunnen wij individuele aanbiedingen via een andere weg niet in behandeling nemen.

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.